باندباکس ها و تست مارکرها

باکس ها به طور معمول به چند دسته تقسیم میشوند.

– جعبه تقسیم Junction box

– جعبه کنترل جریان Current control box

– تابلو توزیع برق Ac box

جعبه تقسیم (Junction Box) :

 در ارتباط با جعبه های تقسیم این نکته حائز اهمیت است که یکی از اجزا تشکیل دهنده ی سیستم حفاظت کاتدی میباشد که بنا به جای مورد استفاده امن و خطرناک در انواع مختلف میباشد(جعبه مثبت – منفی – باندینگ تست و غیره ) و تعداد ترمینال های مختلفی نیز بنا به طراحی می تواند داشته باشد. جنس بدنه به طور معمول کربن استیل می باشد ولی از فولاد گالوانیزه و زنگ نزن استفاده می شود.

جعبه کنترل جریان (Current Control Box) :

 همانند جعبه های تقسیم میباشد با این تفاوت که مقاومتی در خود دارد. از موارد استفاده جعبه کنترل جریان در مسیر مثبت و منفی سیستم حفاظت کاتدی جهت کنترل جریان ، برای باند نمودن سازه های تحت حفاظت و محل تلاقی سازه هایی که سیستم حفاظت کاتدی متفاوت دارد استفاده می شود.

تابلو توزیع برق (AC Box) :

با توجه به این که چند ترانسفرمر ریتیفایر ممکن است در داخل یک ایستگاه نصب شود و همچنین خارج از ساختمان های توزیع برق نصب می گردند جهت تقسیم و حفاظت برق ورودی از تابلو برق استفاده می شود. تابلو برق در دو نوع تک و سه فاز وجود دارد. مدار الکتریکی و تجهیزات داخل تابلو بنا به سفارش کارفرما و مشتری می تواند متفاوت باشد.

تست مارکرها :

 تست مارکرها انواع مختلفی دارند که اکثر آنها جهت مسیر نمایش خطوط لوله و ایستگاه های پتانسیل گیری سیستم حفاظت کاتدی استفاده می شود که معمولا در فواصل 500 تا یک کیلو متیر از یکدیگر نصب میگردد. تست مارکر ها در انواع کربن استیل و بتنی و … تولید می شود.